Reclama pe internet

Publicitate onlinePromovarea online este folosită pentru a transmite un mesaj publicitar către audiența dorită.  Există mai multe forme de publicitate online, printre care bannere, imagini + text sau doar prin text, însoțite de link către site-ul dumneavoastră sau număr de telefon.

Spre deosebire de reclama „organică” prin servicii de optimizare pentru motoarele de căutare, acest tip de reclamă este platită direct către furnizorul de publicitate („paid”) și cu efecte vizibile imediat asupra traficului site-ului dumneavoastră.

Înscrierea în motoare de căutare vă aduce beneficii pe termen mediu și lung, dar pentru campanii ce necesită rezultate pe termen scurt sunt adecvate campaniile publicitare prin anunțuri text sau bannere (statice, animate, etc). Reclama pe internet afișată pe un site sau pe o rețea de site-uri vă ajută în promovarea ofertei, având acces rapid direct la mii de vizitatori zilnici.

Unul din avantajele majore ale publicității online este targetarea audienței dorite prin selectarea zonei geografice, intervalului orar de promovare, categorilor de interes ale utilizatorilor, și prin limitarea numărului de afișări sau click-uri sau alternarea mesajelor publicitare.

Principalele modalități de promovare online

Promovarea online poate fi realizată în multiple feluri: promovarea în motoarele de căutare și pe site-uri din anumite categorii prin intermediul Google AdWords, publicitate pe rețelele sociale (precum Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram sau YouTube), bannere și continut sponsorizat livrat pe site-uri prin intermediul regiilor locale, email marketing, reclamă în aplicații mobile.

Promovarea prin intermediul Google Adwords

Reclama pe internet prin intermediul Google AdWords este una din cele mai frecvent utilizate metode de promovare. Google Adwords permite afișarea de anunțuri text în rețeaua de căutare Google, anunțuri text sau grafice pe site-urile partenere Google (2+ milioane site-uri partenere), anunțuri video prin intermediul Youtube sau anunțuri pentru aplicații iOS sau Android (peste 650.000 aplicații).

Anunțurile pot fi directionate către clienții din anumite țări, regiuni sau orașe, și pot targeta anumite cuvinte cheie, astfel că reclama dumneavoastră este găsită de utilizatorii Google exact atunci când aceștia caută produsele sau serviciile pe care le oferiți.
Acest tip de publicitate funcționează de obicei prin plata pe click (PPC); ceea ce înseamnă că plătiți numai pentru fiecare click făcut pe reclama dumneavoastră. Acest tip de publicitate este utilizat în principal de clienți al căror obiectiv este să obțină trafic web și conversii, deoarece cu acest tip de reclama ajungeți la utilizatorii care caută produsele dumneavoastră.

Reclama pe internet prin Facebook Ads

Facebook Ads vă permite să selectați publicul țintă după locație, vârstă și interese și să testați anunțuri simple, bazate pe imagini și text. Prin intermediul Facebook Ads vă puteti promova site-ul web, anumite produse sau servicii sau puteți promova evenimente precum lansarea unui produs.

Plata se face fie prin „plata pe click” (PPC – sunt plătite doar click-urile făcute pe reclamă), fie prin „plata pe o mie de afișari” (CPM – plata se face dacă vizitatorii văd anunțul, chiar dacă dau click pe el sau nu). Puteți seta un buget zilnic, care poate fi crescut sau scăzut în orice moment.

Publicitatea prin intermediul publisherilor sau al regiilor de publicitate

Bannere livrate pe site-uri lucrând direct cu publisherii sau prin intermediul regiilor locale, au fost mult timp principala modalitate de publicitate online. Desi ponderea acestui tip de publicitate a scăzut considerabil în ultimii ani, fiind înlocuit de promovarea pe cuvinte cheie sau în rețelele sociale, bannerele servite direct pe site-uri selectate oferă în continuare avantaje pentru campaniile de branding sau atunci cand promovați o ofertă specială.

Mai mult, în proiectarea unei campanii puteți face un mediaplan complex, în care să folosiți formate speciale de bannere care nu sunt disponibile în alte medii sau puteti alege un mix de bannere, combinat cu conținut sponsorizat și email marketing, ceea ce e posibil prin lucrul direct cu publisherii, fiind o modalitate mai complexă de promovare online.

 

Fie ca optați pentru o singură modalitate de promovare sau un mix, echipa noastră vă stă la dispoziție pentru realizarea planului de promovare, pentru implementarea campaniei în platformele alese, optimizarea campaniei, precum și pentru raportarea și analiza rezultatelor.

Nu ezitaţi să ne contactaţi pentru mai multe detalii sau pentru o cotație de preț.