Optimizare SEO

Pentru găsirea produselor şi informaţiilor dorite, utilizatorii de internet folosesc motoarele de cautare, căutând cuvinte cheie, gen „bilete avion„, „vremea” sau „telefoane ieftine„. Aceste cuvinte sau expresii, sunt extrem de importante de selectat pentru situl dumneavoastră web, înainte de optimizarea SEO a acestuia.

Dacă ţinteşti cuvintele cheie nepotrivite, toate eforturile de promovare SEO vor fi inutile.

Prin alegerea unor cuvinte cheie neadecvate, ori veţi atrage vizitatori care nu sunt interesaţi de fapt de oferta dumneavoastră, ori nu atrageţi vizitatori datorită volumului redus de căutari pentru cuvintele alese.

Optimizarea pentru motoarele de cautare, spre deosebire de reclama directă pe internet, dă rezultate în timp, după câteva zile de la modificarile codului sursă, până la câteva luni. Beneficiile acestui tip de promovare însă se văd şi după consumarea bugetului de publicitate.

Optimizarea SEO are două componente separate: optimizarea pe site şi cea în afara lui.

Optimizarea SEO în site

Pentru a obţine o clasificare superioară în motoare de căutare este necesară o optimizare prealabilă a codului HTML înainte de înscrierea sa, în funcţie de cuvintele cheie ţintite. Fără aceasta optimizare la introducere, se poate obţine o clasificare inferioară sau chiar refuzul „robotului de căutare” de a înregistra şi web site-ul dumneavoastră. O clasificare inferioară într-o listă ce poate cuprinde alte sute de mii de link-uri, conduce la situaţia în care website-ul dumneavoastră să fie listat printre ultimele website-uri listate din câteva mii găsite, în cazul căutarii după câteva cuvinte cheie specifice activităţii firmei dumneavoastră. Iar o statistică recentă arată primele 5 situri web clasate atrag 67% din vizitatorii interesaţi de acele cuvinte cheie.

Un lucru foarte important pentru optimizarea codului HTML este existenta acestui cod şi a unui conţinut bogat. Nu putem optimiza site-uri HTML5, Flash sau realizate majoritar din imagini, optimizarea lor se poate face doar dacă aceste site-uri au şi o variantă HTML.

Trebuie menţionat faptul că nu se poate garanta un anumit rezultat (poziţia X pentru căutarea după cuvântul cheie „Y”) şi nici o firmă serioasă nu o va putea face, la fel cum o campanie TV nu vă poate garanta un număr fix de clienţi. Motoarele de căutare îşi schimbă frecvent modurile de clasificare a rezultatelor iar aceşti algoritmi sunt secreţi. Există în schimb un set de reguli general acceptate pentru a realiza un website bine optimizat şi acest lucru aduce implicit şi o clasificare excelentă în motoarele de căutare. Din păcate, mulţi designeri independenţi nu respectă aceste reguli din comoditate sau neştiinţă şi astfel se ajunge în situaţia în care site-uri cu un design excelent să fie vizitate doar de proprietari datorită clasării extrem de slabe în motoarele de căutare.

Optimizarea SEO în afara sitului

Motoarele de căutare (Google, Yahoo, Bing, etc) au încercat de multi ani să găsească o modalitate de a returna cele mai bune rezultate in urma căutarilor. Pentru a realiza acest lucru, ele iau în considerare factorii de SEO din site (descriși mai sus), dar si alți factori de calitate și SEO din afara sitului.

Optimizarea SEO in afara paginii oferă o indicație foarte bună despre modul în care lumea (alte site-uri și utilizatori) percep site-ul web. Un site web de calitate și util este mai probabil să aibă referințe (link-uri) de la alte site-uri web şi să fie menționat pe rețelele sociale (Facebook, Twitter, Google+).

 

Firma noastră vă poate oferi servicii de optimizare pentru motoarele de cautare, pe site dar şi în afara lui. Nu ezitaţi să ne contactaţi pentru mai multe detalii despre aceste servicii.