Monetizare de trafic online

Monetizare de traficDaca aveți un site de conținut și doriți să câștigați venituri din acesta (monetizare de trafic), luați în considerare crearea de spații publicitare pe site-ul dumneavoastră. În acest fel, vă puteți acoperi cheltuielile de achizițe a domeniului și găzduirii web. Iar dacă sunteți implicat constant în actualizarea și îmbunătățirea site-ului, prin monetizare de trafic puteți să tranformați situl dvs.  într-o sursă importantă de venituri lunare.

Principalele modalități de monetizare de trafic online

Aveti la dispoziție multiple modalități de monetizare a traficului pe site-ul dumneavoastră, printre care: Google AdSense sau alte platforme de programmatic, vânzări directe de spații publicitare către clienți directi sau regii de publicitate, sau campanii de marketing afiliat.

Monetizare trafic prin Google AdSense

Programul Google AdSense vă permite să plasați pe site-ul dumneavoastră bannere publicitare sau anunțuri text generate de Google. Aceste anunțuri sunt plătite de companiile care utilizează programul Google Pay-per-Click, AdWords. Aceste anunțuri reflectă conținutul site-ului dvs, fiind adaptate specificului site-ului și preferințelor utilizatorilor.

Ca publisher Google AdSense, câștigați bani de fiecare dată când un vizitator al site-ului dumneavoastră face click pe unul dintre anunțurile Google de pe site. Înscrierea în acest program este gratuită și această modalitate de monetizare este una din cele mai populare.

Vânzări directe de spaţii publicitare

Puteţi monetiza site-ul și prin intermediul unei echipe proprii de vânzări sau să apelați la o regie de publicitate care să vândă spațiile publicitare de pe site-ul dumneavoastră.  Aveţi multiple posibilități de a vinde spațiul disponibil:

  • campanii permanente (sponsorizări, branding);
  • campanii CPM (Cost per Mile = cost la mia de afișări), unde vindeți spațiul publicitar fixând un pret pentru fiecare 1.000 afișări distribuite;
  • campanii CPC (Cost per Click), unde stabiliți un cost pentru fiecare click făcut de utilizatori pe mesajul publicitar;
  • articole sau secțiuni sponsorizate, personalizate cu elementele clientului;
  • concursuri;
  • campanii complexe care îmbină mai multe din elementele de mai sus.

Monetizare de trafic prin marketing afiliat

Una din cele mai simple modalități de obținere de venituri online este înscrierea în cadrul unuia sau mai multor programe de marketing afiliat. În calitate de partener afiliat, câstigați un comision de fiecare dată cand un utilizator face o achiziție prin intermediul unui banner afiliat de pe site-ul dumneavoastră. Veniturile din aceste campanii sunt de regulă mai mici decât cele obținute prin modalitățile descrise anterior, însă puteți monetiza astfel inventarul rămas neocupat.

Dacă optați pentru un mix între metodele de publicitate de mai sus, recomandăm implementarea unui Ad Server pe site-ul dumneavoastră. Ad Server-ul este un instrument web folosit de deținătorii de site-uri pentru a gestiona mai multe campanii publicitare în paralel.

La început, majoritatea deținătorilor de site-uri adaugă reclamă direct în site, limitându-și foarte mult opțiunile de monetizare: blochează un spațiu publicitar pentru un singur client, reclama este servită tuturor utilizatorilor, indiferent de locație, iar bannerele sunt adăugate sau scoase manual din site.

Prin implementarea unui Ad Server, aveti o flexibilitate mult mai mare în implementarea reclamelor publicitare și puteti obține venituri mai mari. Printre avantajele Ad Serverelor enumerăm:

  • Puteți desfăsura mai multe campanii publicitare în paralel pe un spațiu publicitar. Sau puteți testa mai multe mesaje publicitare pentru un client.
  • Reclama poate fi servită în anumite zile sau în anumite intervale orare;
  • Puteți seta de la început data de începere si de încheiere a unei campanii publicitare;
  • Mesajul publicitar poate fi servit unui public țintă, în funcție de locația geografică a utilizatorilor sau chiar în funcție de categoriile de interes, sexul sau intervalul de vârstă al utilizatorilor;
  • Reclama poate rula pe tot site-ul, pe anumite pagini sau chiar în funcție de anumite cuvinte-cheie. De asemenea, puteţi servi reclama numai pe desktop sau numai pe mobil;
  • Campaniile pot avea anumite priorități, Ad Server-ul livrând cu prioritate campaniile care generează veniturile cele mai mari.

Există numeroase AdServere, gratuite sau cu abonament lunar. DoubleClick for Publishers (DFP) este unul din cele mai cunoscute și utilizate Ad Servere și este gratuit pentru site-urile mici și medii. Sau puteţi opta pentru soluții cu abonanent lunar, precum: AdOcean, Zontera, Smart AdServer etc.

Echipa noastră vă poate ajuta sa determinați care sunt cele mai bune zone din site unde puteti adăuga spații publicitare, să optaţi pentru diferite soluții de monetizare a traficului și poate configura Ad Serverul pe site-ul dumneavoastră. De asemenea, vă putem ajuta cu implementarea, gestionarea și optimizarea campaniilor publicitare, astfel încât să obțineţi rezultate maxime.

În plus, vă facem o analiză a site-ului și putem veni cu recomandări pentru optimizarea vitezei de încărcare în browser și pentru creșterea traficului pe site prin optimizare SEO și prin campanii pe rețele sociale.

Nu ezitaţi să ne contactaţi pentru mai multe detalii sau pentru o cotație de preț.